Известие

Collapse
No announcement yet.

Богата горивна смес - коя сонда да гледам ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Богата горивна смес - коя сонда да гледам ?

    Здравейте колеги,
    При богата горивна смес и предни и задни ламба сонди към коя да се насоча.
    Автомобила е 156 2.0 JTS с две предни и две задни .
    Диагнозата е от мен (обогатена смес) хваната по изцапано дупе - чистя до бяло и пак цапа след 20км с нормална езда (до 3500-4000 об), което ме навежда на мисълта че в ниските се е обогатила. При форсаж на изключвател не изпушва, на тихи обаче ми кади черничко сякаш.
    Разхода е нормален - 9 - 10 в града,7-7,5 извън ,върви прилично повече от 215 не съм ръгал щото имам некви шумове шарнирни и магистралата е трагедия.
    Та с две думи ако съм на прав път некой да сподели имал ли е подобни ядове, ако не съм поне да ме светне каква е фунцията на предните и каква на задните сонди.
    Благодаря ,
    AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

  • #2
    Значи при моята 147, която е ЦФ3 мотор - 3 ламбди сонди..Първите две са смесообразуващите(бедна/богата смес), а 3-тата следи за "екологията" и преценява като цяло изгорелите газове дали са ОК.

    Не знам при теб как са нещата с 4-те ламбди и дали е като при мен, нека някой по-знаещ да се изкаже...
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Значи от това което казваш май и при мен е така - предните за бедно/богато а задните за екология - нали съм евро 4.
      Единия чифт (левия) явно следи работата на 1 и 3 цилиндър, а другия на 2 и 4 -поне така ми се визуализират нещата на живо по генерацията и катализаторите .
      Last edited by vlalov; d.m.y г., 07:45.
      AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщение
        Значи от това което казваш май и при мен е така - предните за бедно/богато а задните за екология - нали съм евро 4.
        Единия чифт (левия) явно следи работата на 1 и 3 цилиндър, а другия на 2 и 4 -поне така ми се визуализират нещата на живо по генерацията и катализаторите .
        щом колата ти харчи малко,значи е малко вероятно да е богата,по скоро може да цапа гърнето от разход на масло.Иначе правилно се насочихте към предните сонди,те правят корекции на сместа,задните са диагностични,за катализатора и т.н..Според мен трябва да и направиш някъде една хубава диагностика,и после да мислиш за смяна на разни компоненти
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          А може да цапа и от лошо гориво което не гори добре. 95 например. Зареди си 100 и ако пак го цапа и разхода ти е ок значи масълце. Ако ти е до толкова богата сместа, че да цапа със сигурност ще имаш грешки.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Абе за масълце и аз се замислям, ама като я гледам горката как препушва на студено (чернилка) и си мирише на богатия.
            А иначе имам една семерина на КВ дето ручи от нея така че трудно се хваща масълцето пък и няма такъв цвят и мирис - бъркам в дупето суха чернилка не е мазно (сменени сегменти и гумички на клапани преди 15000 км).
            И един път ми даде грешка в катализатор ма щото беше умряла една бобина, преди това имаше нещо с едната ламба - абе има си грешчици, дал господ ама рядко се кара и нещо ми е трудно да и направя теста със 100 октана.
            Благодаря колеги, като я покарам малко ще я закача по-сериозно и евентуално ще пиша пак.
            А да питам за градусите - подминава си мъжката 100 и бега към 130(това в града ), на кантар с лампичката и тогава работи много тихичко и не мирише грам отзад .Възможно ли е нещо да се лъжем с тоя уред - извън града заковава на 90 и тогава цапа дупето.
            Last edited by vlalov; d.m.y г., 21:02.
            AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

            Comment


            • #7
              Диагностика си трябва. Така само да се гадае не бива. На жена ми колата така с 95 изпушваше черно и миришеше на бензин. Заредих и аз същия 95 (по принцип не зареждам 95) и при мен същата работа. Източих и резервоара и и налях 95 от друга бензиностанция и ауспуха побеля. Така, че пробвай с горивото.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Диагностика си трябва. Така само да се гадае не бива. На жена ми колата така с 95 изпушваше черно и миришеше на бензин. Заредих и аз същия 95 (по принцип не зареждам 95) и при мен същата работа. Източих и резервоара и и налях 95 от друга бензиностанция и ауспуха побеля. Така, че пробвай с горивото.
                Ми до момента съм само на Петрол (по принуда) ама ще подкарам Еко-то май
                AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                Comment


                • #9
                  Точно на ЕКО 95 плюс правеше проблема при нас.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Ако я караш рядко е нормално да мирише гадно на студен двг. Просто бензинът се скапва като поостарее. Пробвай да сипваш малко количество, но редовно
                    2014: Deutschland über alles

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                      Ако я караш рядко е нормално да мирише гадно на студен двг. Просто бензинът се скапва като поостарее. Пробвай да сипваш малко количество, но редовно
                      Е това не е фактор - веднъж седмично сипвам по 10 кила ама толкова бързо да остарее
                      Плюс това като пална и тръгвам - няма и км и съм на 90 С* а ако я разтъкам повече в града държи твърдо 100 С*
                      AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                      Comment


                      • #12
                        Да използвам и аз отворената тема и да попитам...
                        На някой случвало ли му се е: маслото да "смърди" и то яко на бензин??? Описвам- понеже нещо съм параноичен, често проверявам щеката... та при проверката тоя аномал направо ме шашка, цветът на маслото си е О.К (като количество погаря малко смятам в границите съм 1.200л. на 10 хил.км иначе маслото е 5W40 пълна синтетика). Не зареждам - некви изгъзици, а горивото си е 95 /в редки случаи я почерпвам с 98 / слагал съм добавка за горивото... но и преди това си го имаше гафа, димът не е ненормален. Ще съм благодарен... ако някой от Вас колеги е преодолял такъв проблем, да сподели опит и методики! 10х
                        трол след трол след трол

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Nik0 Покажи съобщение
                          Да използвам и аз отворената тема и да попитам...
                          На някой случвало ли му се е: маслото да "смърди" и то яко на бензин??? Описвам- понеже нещо съм параноичен, често проверявам щеката... та при проверката тоя аномал направо ме шашка, цветът на маслото си е О.К (като количество погаря малко смятам в границите съм 1.200л. на 10 хил.км иначе маслото е 5W40 пълна синтетика). Не зареждам - некви изгъзици, а горивото си е 95 /в редки случаи я почерпвам с 98 / слагал съм добавка за горивото... но и преди това си го имаше гафа, димът не е ненормален. Ще съм благодарен... ако някой от Вас колеги е преодолял такъв проблем, да сподели опит и методики! 10х
                          Ако я караш на къси разстояния е нормално ако не е така,може и да е богатичка
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            наистина... по дестина километра в едната посока ми е всекидневният тур (най- често)... но с тия светофари и пътища си загрява доста добре
                            10х за становището
                            трол след трол след трол

                            Comment


                            • #15
                              Леко ъпдейтче:
                              Понеже температурата на табло ми катери 100 и подминава а не включва ветилатора я закачихме на FES и показа следното :
                              Температура на ДВГ - 86/88 градуса
                              По табло 100/105 градуса
                              Визуално - температурата на таблото е по вярна предстои и друго замерване.
                              Има ли вариант инфото към ЕКУ да е грешно и при нормална температура от 85/90 гр. то като показва 70/75 да обогатява леко историята и да ми е това проблема.
                              Също ми хвана грешки на Кат1 и Кат2 което май е следствие на високи температури.
                              Питането ми е теоритично - в момента се чепка уравнението
                              AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                              Comment

                              Working...
                              X